26. februar, 2018

Classic mistake på de sociale medier

Hos Checkmate ser vi ofte, at virksomheder gerne vil på de sociale medier.

Det er tydeligt, at man som virksomhed gerne vil “med på beatet” og der oprettes derfor både en Facebook page, en Linkedin page og f.eks. en Instagram profil.

I begyndelsen bliver der skrevet et par posts eller tre, fordi man nødig vil stå med en tom profil… det ville jo bare være pinligt.

Men hvad der så sker er, at hverdagen rammer og pludselig er de posts, som man lavede kort efter oprettelsen af firmaprofilerne, 6 måneder (eller mere) gamle.
Dét er en classic mistake!

Undersøgelser viser faktisk, at hvis man, som potentiel kunde kommer ind på en virksomheds sociale profil og ser, at der ikke er nylig aktivitet, men derimod er gamle støvede posts, der går mange måneder tilbage – så har det en negativ effekt på brandet.

Men som virksomhed har vi jo ikke tid til at skrive posts på Facebook hver dag…

Vi siger, ikke at man som virksomhed skal skrive en post hver evig eneste dag, men hvis virksomheden alligevel ikke har noget at sige på de sociale medier, så er det bedst slet ikke at have en profil.

Hos Checkmate har vi en ydelse, som vi kalder Activation. Det handler om, at Checkmate står for daglige kommunikation på de sociale medier, som de fleste virksomheder ikke har resourcer eller tid til. Så har vores kunder tid til at gøre dét, de er bedst til.